Sıkça Sorulan Sorular

DataPal ile ilgili sıkça sorulan sorulara ve cevaplara bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

Kayıtlı e-posta adresimi nasıl değiştirebilirim?

Kayıt ettirdiğiniz e-posta adresinizi değiştirmek isterseniz, giriş yapıp Hesabım sayfasındaki detaylarınızı güncelleyebilirsiniz.


Şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Eğer şifrenizi unuttuysanız, Şifremi unuttum linki tıklayıp talimatları takip edin.


Datapal'dan gelen bir e-postada benim kişisel bilgilerim istenirse ne yapmalıyım?

Datapal e-posta aracılığı ile hiçbir zaman sizin kişisel bilgilerinizi sormaz. Kişisel bilgilerinizle ilgili tercih ettiğiniz her türlü işlemi web sayfasında yer alan güvenli DataPal paneli üzerinden yapabilirsiniz. Bu tip talep maillerine kişisel bilgilerinizi cevap olarak vermemelisiniz. Eğer size şüpheli görünen bizden geldiği iddia edilen bir talep olduğunda, bunu Bize Ulaşın sayfasından e-mail ile ekibimize iletin. Kişisel bilgilerin sahte e-mailler üzerinden çalınmasına “Phishing” denmektedir ve maalesef bu çok kullanılan bir yöntem haline gelmiştir.


DataPal ile nasıl iletişim kurabilirim?

Sıkça sorulan sorular bölümünde bulunmayan farklı bir sorunuz varsa, Bize Ulaşın sayfası üzerinden bizimle iletişim kurabilirsiniz.


DataPal nerelerde çalışır?

DataPal, Windows işletim sistemiyle çalışan laptop, PC ve Android ve Apple akıllı telefon ve tabletler için tasarlanmıştır. DataPal'dan en etkin şekilde faydalanmak için işletim sisteminizin en son sürümünü yüklemeniz gerekmektedir.

DataPal çoğu tarayıcıda; Windows PC ve laptoplarda Chrome, Firefox, Internet Explorer tarayıcısında ve Mac bilgisayarlarda ise Safari tarayıcısında çalışmaktadır; Fakat Internet Explorer kullanıyorsanız en iyi şekilde faydalanmak için en son sürümünü - IE11 - yüklemenizi öneririz.

Bazı kısıtlamalar bulunmaktadır;

  • Güvenli PC Tarayıcı Apple MAC üzerinde çalışmaz.
  • Güvenli Mobil Tarayıcı Blackberry ve Windows telefonlarında çalışmaz.
  • DataPal özellikleri en iyi Chrome, Firefox ve Internet Explorer'ın en son sürümlerinde çalışmaktadır. Mümkün olduğunca en son sürümlerini kullanmanızı öneririz.

Emin olmak için aşağıdaki referans tablosunu inceleyebilirsiniz.

DataPal Compatibility

"İnternet footprint" nedir?

İnterneti kullandığınızda arkanızda bilgi izleri bırakırsınız ve bu izlere ayak izi anlamına gelen "footprint" adı verilir. Bu izler, e-posta ve ekler, yüklenen videolar ve dijital görsellerin aktarımı ve diğer bilgi aktarım türleri de dahil, bilgi aktarımı yaptığınızda ortaya çıkar. Diğerlerinin bulup kullanabileceği kişisel bilgileriniz de bu izler arasında yer alabilir.


DataPal kişisel bilgilerimi nasıl takip eder?

DataPal, erişilebilir web sayfalarında gizliliğinizi tehlikeye atacak ve sizi kimlik ve finans dolandırıcılarına karşı bir hedef haline getirebilecek kişisel bilgilerinizin kombinasyonlarını (adınız ve doğum bilgileriniz bir arada kullanılması gibi) ve sadece size ait bilgileri (sadece size ait olan e-posta adresiniz gibi) takip ederek sizi korur.

DataPal sadece isminizi kullanarak aramalar yapmaz çünkü bu sizi riske sokacak bir durum değildir. Fakat isminiz, adresiniz ve doğum tarihinizin yanında yer alır durumda ortaya çıkıyorsa, birisi bu bilgilerle sizin üzerinize bir profil oluşturabilir ve bu bilgileri sahtekarlık için kullanabilir. DataPal bir kanıt bulursa, sizi e-posta yoluyla uyarır ve bunu Online Bilgi Tarama ve Takip Özet sayfasında gösterir. Bilgilerinizin güvenliğini sağlamak için ne yapmanız gerektiğine dair önerilere erişiminiz sağlanacak ve kimliğinizin kötüye kullanılması sonucu ortaya çıkan risk azaltılacaktır.


Kimlik hırsızlığı nedir?

Kimlik hırsızlığı, birinin sizin bilgilerinizi sahtekarlık amacıyla kullanmasına denir. Sizin adınıza kredi çekip borç alabilirler, cep telefonu kontratları oluşturabilirler ve hatta sizin adınıza mortgage kredisi alabilirler. Bunların yanı sıra, mevcut hesaplarınızı ele geçirebilir ve sizi borçlandırıp paranızı çekebilirler. Adınız, adresiniz ve doğum tarihiniz gibi temel bilgilerle kimliğinizin çalınması nispeten daha kolay bir yoldur. Mailinizi saklayarak ve bu bilgileri paylaşırken daha dikkatli olarak kendinizi koruyabilirsiniz, fakat kişisel bilgileriniz ortak veritabanlarında, güvenilmeyen web sitelerinde ve hatta yasal olmayan veri ticareti sitelerinde halen saklanıyor olabilir.


Online bilgi Tarama ve Takip için kişisel bilgilerimi nasıl girerim?

Kişisel bilgilerinizi eklemeniz ve bu bilgileri düzenli olarak güncellemeniz, kişisel ve finansal bilgilerinizi en iyi şekilde koruyabilmemiz için oldukça önemlidir. Taranacak daha fazla bilgi eklemek için DataPal Paneline giriş yapın ve ''Online Bilgi Tarama ve Takibi Yönet'' düğmesine tıklayın. Kişisel, finansal ve iletişim bilgilerinizi girmek ve değiştirmek için ''Takip Edilen Bilgiler'' bölümünü kullanın. Daha sonra, kabul etmek için ''Değişiklikleri Kaydet" düğmesine tıklayın.


Online Bilgi Tarama ve Takip bölümüne bilgilerimi ekledim. Sonuçları hemen görebilir miyim?

Bilgilerinizin ilk tam taraması, Online Bilgi Tarama ve Takip bölümünün Takip Edilen Bilgiler bölümüne yapılan bilgi girişininin ardından ilk 24 saat içerisinde gerçekleştirilir. Bu tam tarama, tek bir bilgi girişi yapılmış olsa bile gerçekleştirilecektir. Bu işlemin ardından, finansal bilgileriniz (kart ve banka hesabı numaraları ve BKM Express/Mobil ödeme bilgileri) için günlük olarak, kişisel ve iletişim bilgileriniz (finansal bilgileriniz de dahil) için aylık olarak taramalar, dünyanın en güçlü ve hassas arama aracı olan Google kullanılarak gerçekleştirilecektir. DataPal'ın kendi web arama aracı ise finansal olmayan tüm bilgileri günlük olarak tarayacaktır.


"Özet Sayfam"dan ne anlamalıyım?

Takip edilen tüm bilgilerin ışığında, finansal ve kişisel bilgilerinizin şu anki risk derecesini ve bilgilerinizin tam durumunu gösterir.

Risk derecesi Düşük (Yeşil) olması güvenliğinizi tehlikeye atacak hiçbir kişisel bilgi bulamadığımız anlamına yani kimliğinizin risk altında olmasının düşük olduğu anlamına gelir.

Risk derecesi Yüksek (Kırmızı) ise, bu, online ortamda kimliğinizi kötü duruma sokacak bilgi ve kombinasyonlar bulduğumuz anlamına gelir. Eyleme geçmeniz gerekmektedir.

Özet sayfanız aynı zamanda size en son yapılan taramaların sonuçlarını gösterir. Uyarı aldığınızda yapmanız gerekenleri öğrenmeniz için Yardım ve Öneri bölümü bulunmaktadır.


DataPal beni herhangi bir durumda nasıl uyaracak?

Bilgilerinizin takibinde bulduğumuz tüm sonuçlar size e-posta yoluyla ulaşır. Risk durumu yüksek veya orta/düşük olduğunda size öneriler sunulur. Uyarı yüksek risk derecesindeyse derhal DataPal paneline giriş yapıp Online Bilgi Tarama ve Takip Özet sayfanızdaki sonuçları inceleyerek gerekli önlemleri almalısınız.

Sonuçlar, bilgilerinizin bir sonraki tam tarama tarihine kadar ya da sonuçları kontrol ederek herhangi bir sorun olmadığını kabul ettiğiniz anlamına gelen "Yoksay" seçeneğini işaretleyene kadar Online Bilgi Tarama ve Takip bölümünde kalacaktır.

Takip edilebilmesi için en fazla beş adede kadar e-posta adresi ekleyebilirsiniz. Uyarılarınız, DataPal'a kayıtlı olduğunuz e-posta adresine gönderilecektir.


Kişisel veya finansal bilgilerim internette bulunursa ne yapmalıyım?

Bilgilerinizi internette bir yerlerde bulduysanız, bir şey yapmanıza gerek kalmayabilir. Görünen bilgileriniz sizi rahatsız ediyorsa eyleme geçebilirsiniz. Fakat yüksek risk olarak derecelendirdiğimizde, eyleme geçme fikrini gözardı etmemelisiniz. İlk olarak, bilginin size ait olup olmadığını görmek için web sitesini kontrol edin. Eğer size ait ise, web sitesi sahibi veya sağlayıcısından bu bilgiyi kaldırmasını talep edebilirsiniz. İnternette bulunan bazı bilgileriniz değiştirilemez, fakat bu durumdan haberdar olmak her zaman faydalıdır. Endişelendiğiniz bir durum varsa Yardım ve Öneri bölümündeki bilgiler, atmanız gereken adımlar hakkında size ipuçları sağlayabilir.


Takip edilmesini istediğim bilgileri nasıl değiştirebilirim?

Hangi bilgilerin takip edileceği sizin kontrolünüzdedir. Kişisel Bilgiler ve Finansal Bilgiler bölümüne istediğiniz kadar bilgi girişi yapabilir ve bu bilgilerin takip edilmesini sağlayabilirsiniz. Bir bilginin takip edilmesini artık istemiyorsanız, Takip edilen Bilgiler bölümünden bu bilgiyi kaldırıp gelecekte yapılacak kontrollerden silebilirsiniz. Ayrıca bu bilgiler değiştirilebilir ve bunlara eklemeler yapılabilir.


E-posta adresime Düşük/Orta veya Yüksek risk mailleri düşüyor? Bunları almak istemiyorum. Ne yapmalıyım?

www.datapal.com.tr web sitesi hesabınızda "Bize Ulaşın" sayfası üzerinden form göndererek veya Pazartesi ile Cuma günleri, 09.00-18.30 saatleri arasında (ulusal bayram ve genel tatil günleri hariç olmak üzere) 0 850 2501460 no'lu müşteri ilişkileri hattımızı arayıp talepte bulunarak risk maillerinin gönderimini durdurabilirsiniz ancak "Takip edilen bilgiler" bölümüne kaydettiğiniz Kişisel ve Finansal Bilgilerin bir web sitesinde saptanması durumunda talebiniz ardından risk uyarı maili gelmeyeceğini hatırlatmak isteriz. Böyle bir durumda DataPal panelinizi sonuçlar için sıkça ziyaret etmenizi öneririz.

"Phishing" nedir ve beni nasıl etkiler?

Phishing e-postaları sahtedir. Banka, yardım kuruluşu veya kendini bilinen başka bir kuruluş gibi gösteren bir şirketten yollanmış gibi görünürler. Bazıları sizi şüpheye düşürecek hatalar içerdiğinden fark edilmesi kolaydır. Büyük kuruluşlar gönderdikleri mesajlarda imla veya dil bilgisi hataları bulundurmazlar. Phishing e-postaları genellikle phishing web sitelerine yönlendiren bağlantılar içerir. Phishing siteleri sizi bilinen bir web sitesinde gezindiğinize inandırarak hesap şifrenizi ve diğer önemli bilgilerinizi çalmaya çalışır. Bir URL'yi (web sitesinin adresini) yanlış yazarak kendinizi bir phishing sitesinde bulabilirsiniz.


Kendimi "phishing" tehdididen nasıl korurum?

Temkinli yaklaşın. Güvenilir bir kaynaktan geldiğine inanıyorsanız bile istenmeyen bir e-posta aldığınızda dikkatli hareket edin. DataPal size e-posta ile ulaşsa da, size asla giriş bilgilerinizi, tam şifrenizi ve kişisel bilgilerinizi sormaz. DataPal'dan gelmiş gibi görünen ve sizi endişelendiren bir e-posta alırsanız, bizimle irtibata geçmeniz durumunda DataPal bu konuyu sizin için araştırır. Başka birinden gelen bir e-posta ile ilgili bir endişeniz var ise, harici web sitesindeki müşteri hizmetleri yardım hattı numarasıyla ilgili kuruluş ile iletişime geçebilirsiniz. Tarayıcınızla doğrudan web sitesine gidin ve e-postada yer alan bir numara kullanmayın.


Hangi web siteleri Phishing tehdidine karşı korumalıdır?

Phishing tehdidine karşı otomatik olarak korunan site sayısı oldukça fazladır. Bunların arasında Bankacılık ve Finans, Müzayede siteleri, Kamu, Eğlence ve Sosyal Ağlar vardır. Otomatik korunan sitelerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır ve Güvenli Tarayıcı yazılımı bu yeni siteler ile otomatik olarak kendini günceller.


Bir adet PC, bir adet laptop, bir adet cep telefonu ve bir adet tabletim var, hepsini birden koruyabilir miyim?

PCveya laptop için en fazla üç adet, cep telefonu ve tablet için de en fazla üç adet DataPal Güvenli Tarayıcı yükleyebilirsiniz. Bunları yükledikten sonra, eğer yüklemediğiniz bir yazılım kaldıysa, yüklenmeye hazır Güvenli Tarayıcıların sayısı ile birlikte DataPal Panelinde bu yazılımı listelenmiş olarak görebilirsiniz.


Yükleme limitimin tamamını kullandıysam yeni bir cihaz için yazılımlardan birini kaldırabilir miyim?

PC veya laptop için mevcut cihazlarınızdan birinden yazılımı kaldırmanız ve daha sonra DataPal Paneli üzerinden Bize Ulaşın sayfamızdan e-posta göndererek yeni bir yükleme için yer açmanız gerektiğini bildirmelisiniz. PC'nizden veya laptopınızdan yazılımı kaldırmak için denetim masasına giderek programı değiştirmek veya kaldırmak için kullanılan alanı bulmanız ve daha sonra DataPal Güvenli Tarayıcı yazılımını seçip "kaldır" seçeneğini tıklamanız gerekmektedir. Cep telefonu veya tabletlerde ise, 3 yüklemenin hepsini kullandığınız bildirildiyse, yazılımı cihazınızdan kaldırabilirsiniz ya da uygulama, kayıtlı cihaz listesini göstererek sizi yazılımı kaldırmak istediğiniz cihaza yönlendirip hangisinin yerini değiştirmek istediğinizi sorabilir. Böylece Güvenli Mobil Tarayıcı'yı yeni cihazınızda kullanmaya devam edebilirsiniz.

Güvenli PC Tarayıcı nedir?

Güvenli PC Tarayıcı, siz online durumdayken yazdığınız her şeyi korur, veri ve kimlik hırsızlığını önler. Bu tarayıcı Anti-keylogging ve anti-phishing yazılımlarından oluşur. Kullandığınız diğer anti virüs, casus yazılım koruması veya güvenlik duvarına ilave olarak ekstra bir gerçek zamanlı koruma katmanı sağlar.


"Keylogging" nedir?

Cihazınızda farkında olmadığınız bir programın tuşladığınız her şeyi kaydederek dışarıda başka yere aktarmasına "Keylogging" denir. Kişisel veya finansal bilgilerinizi yasal olan sitelere giriyor olsanız bile, bu bilgiler dolandırıcılık amacıyla kullanılmak üzere başka biri tarafından ele geçirilebilir.


Güvenli PC&Laptop Tarayıcı beni nasıl korur?

İndirilebilir Güvenli PC ve Laptop Tarayıcısı yazılımı kişisel ödeme bilgilerinizi, dolandırıcı sitelere girmenizi engelleyerek "phishing" dolandırıcılığından ve kötü amaçlı keylogging (tuş kaydedici) yazılımlarından sizi korumaya yardımcı olur. Yazılım aynı zamanda yaptığınız tuş girişlerini karmaşıklaştırır ve böylece kötü amaçlı virüsler tarafından ele geçirilse de bir anlam ifade etmez. Ayrıca ekranınızı maskelemenizi sağlar ve böylece hiç kimse gizlice görüntü kaydı yapamaz ve veri toplayamaz.

Bu yazılım, casus yazılımların tuş girişlerinizi, fare hareketlerinizi ve/veya ekran görüntünüzü ele geçirmesini engelleyerek size koruma sağlar. Sahte web sitelerinde gezinmenizi ve kişisel verilerinizin başkaları tarafından çalınmasını önler. Herhangi bir phishing (dolandırıcılık) sitesine girdiğinizde ekranınızda bir uyarı sayfası göreceksiniz. Böylece kişisel bilgilerinizi paylaşmanız önlenecek. Eğer gezinmeye devam etmek istiyorsanız bu uyarıyı göz ardı edebilirsiniz.

Maalesef son zamanlarda casus yazılım ve phishing (dolandırıcılık) saldırıları artış göstermiş, bu yazılımlar daha sofistike hale gelmiştir. Bu nedenle kullanıcılar artık geleneksel anti virüs ve güvenlik duvarı yazılımlarının yanı sıra gerçek zamanlı veri koruma yazılımlarına ihtiyaç duymaktadır.

Daha fazla bilgi edinmek için, yazılımı yüklendikten sonra ekranınızın sağ alt köşesindeki sistem çubuğunda bulunan DataPal simgesine çift tıklayarak Güvenli PC Tarayıcı yazılım bilgi sayfalarına ulaşabilirsiniz.


Güvenli PC Tarayıcısını çalıştırmak için gereken özellikler nelerdir?

Yazılım, şu işletim sistemlerini desteklemektedir: Windows işletim sistemleri; Windows 7 ve Windows 8.0, 8.1 ve 10 (masaüstü sürümü) 32 bit ve 64 bit işletim sistemleri. Desteklenen sistem listesi zaman zaman güncellenebilir.


Hangi internet tarayıcıları desteklenmektedir?

Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer.


İndirilen yazılımın çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım?

Ekranınızın en altında yazılımın yüklü olduğunu gösteren DataPal simgesi ile beraber, Güvenli PC arayıcı'nızı çalıştırdığınızda tarayıcınızın en üstünde Veri Karıştırıcıyı (Scrambler) göreceksiniz.

Bir şeyler yazdığınızda web sayfasında yaptığınız tuş darbelerinin Scrambler tarafından rastgele sahte bir karakter ile değiştirildiğini fark edeceksiniz. Tuş darbelerinizi denetlemeye çalışan hackerlar tarafından elde edilecek olanlar gerçekte yazdıklarınız yerine, bu sahte tuş darbeleri olacaktır.

Ekran yakalama ve görüntü karıştırıcıyı açıp kapayabilirsiniz. Ekran görüntüsü almak gibi işlemler yapmak istiyorsanız ekran yakalama özelliğini bazı zamanlarda kapatmak isteyebilirsiniz. Bazı kişiler ekran karıştırıcısını sinir bozucu bulabilir, bu özelliği dileğinizde gizleyebilirsiniz fakat karıştırma arka planda hala çalışıyor durumda olacak ve sizi korumaya devam edecektir.

Online hiçbir önlem sizi tamamen koruma garantisi veremez. Fakat DataPal'ın Güvenli PC Tarayıcı'sı eşliğinde şifrelerinizi koruma altına alarak ve anti virüs programınızı güncel tutarak bu riski azaltabilirsiniz.


Yazılım anti virüsüm ve diğer herhangi bir güvenlik yazılımımla beraber çalışacak mı?

Evet. DataPal Güvenli PC Tarayıcı yazılımı diğer tüm güvenlik yazılımları ile birlikte çalışacak şekilde tasarlanmıştır ve veri ile kimlik hırsızlığına karşı size ekstra, gerçek zamanlı bir koruma katmanı sunar.


Güvenli PC Tarayıcı'yı çalıştırdığımda anti virüs yazılımıma ihtiyacım olacak mı?

İnterneti kullanırken hassas bilgilerinizin çalınmasına karşı anti virüs yazılımı kullanmanıza gerek kalmayacaktır fakat anti virüsler sisteminizi diğer tehditlere karşı korur ve virüsleri silebilme özelliğine sahiptir. Bu yüzden tüm kullanıcılarımıza anti virüs yüklemelerini ve güncel tutmalarını öneriyoruz.


Apple Mac üzerinde bu yazılımı kullanabilir miyim?

Hayır, yazılım sadece Windows işletim sistemleri tarafından desteklenmektedir. Mac üzerinde Windows disk bölümünüz (partition) varsa bu yazılımı kullanabilirsiniz fakat yazılım OSX işletim sistemleri tarafından desteklenmemektedir.


Yazılımın hangi sürümünü kullandığımı nasıl anlarım?

Güvenli PC Tarayıcı'ya ulaşabilmek için ekranınızın en alt sağ köşesinde sistem çubuğundaki DataPal simgesine çift tıklayın. Pencerenin en altında sürüm numarasını göreceksiniz.


Yazılım güncellemelerini nasıl alacağım?

Yazılım günlük olarak sunucuları yeni bir güncelleme veya denetlenecek bir Phishing sitesi olup olmadığını öğrenmek için kontrol eder. Eğer riskli bir durum olur ise anti virüs yazılımlarının da yaptığı gibi, siz bilgisayarınızı kullanırken otomatik olarak güncellemeyi arka planda indirir. Yeni bir güncelleme olduğu zaman yazılım sürüm numarası, Güvenli PC Tarayıcı bilgi sayfalarına ulaştığınız bir sonraki seferde değişmiş olacaktır.


Web konferans hizmeti veya ekran paylaşma yazılımım ile ilgili problemler yaşıyorum. Bunun nedeni ne olabilir?

Güvenli PC Tarayıcı bir çok hizmeti destekler. Ekran Yakalama Engelleme korumamız, ekran paylaşımını birkaç çözümle engelleyebilir. Bu korumayı devre dışı bırakmak ve ekran paylaşımına izin vermek için ekranınızın en alt sağ köşesinde sistem çubuğundaki DataPal simgesine çift tıklayın, sayfayı diğer tercihler (Optional extras) için aşağı kaydırın. Ekran Yakalama Engelleme Koruması seçeneğinin yanında yeşil Açık durumu olduğunu göreceksiniz. Yeşil düğmeye tıklayarak kırmızı Kapalı konuma getirin. Bu eylem korumayı devre dışı bırakacaktır. Web konferansınızı veya ekran paylaşma işleminizi tamamladıktan sonra bu korumayı tekrar başlatmanızı öneriyoruz.


Bazı web sayfalarında/hizmetlerinde klavyemi kullanırken sorunlar yaşıyorum. Bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Bazı hizmetler keylogging korumasının uygun bir şekilde çalışmasını önler. Tarayıcınızı tekrar başlatmak veya bilgisayarınızı yeniden başlatmak genellikle bu gibi sorunların %99'unu çözer.


Tuşlama Karıştırıcısını (Scrambler'ı) görmek istemiyorum, kapatabilir miyim?

Tuşlama Karıştırıcısı (Scrambler) da Ekran Yakalama Engelleme koruması gibi tercihe bağlıdır. Tuşlama Karıştırıcısını devre dışı bırakmak için ekranınızın en alt sağ köşesinde sistem çubuğundaki DataPal simgesine çift tıklayın, sayfayı diğer tercihler (Optional extras) için aşağı kaydırın. Tuşlama Karıştırıcısı (Keystroke Scrambler) seçeneğinin yanında yeşil Açık durumu olduğunu göreceksiniz. Yeşil düğmeye tıklayarak kırmızı Kapalı konuma getirin.


Yazılım ile ilgili bir sorun yaşıyorum, yardım alabilir miyim?

Evet, SSS sayfasında sorularınızın yanıtı bulunmuyorsa DataPal Bize Ulaşın sayfasından veya musteriiliskileri@datapal.com.tr adresi üzerinden bize e-posta gönderebilirsiniz.

Güvenli Mobil Tarayıcı nasıl çalışır?

DataPal Panelinizden cep telefonlarınız ve tabletlerinize özel Güvenli Tarayıcıyı indirebilirsiniz. Bu tarayıcıyla internete girdiğinizde her türlü kötü amaçlı eklenti ve phishing sitesinden korunursunuz. Daha önceden Mobil cihazınızda bulunan başka bir tarayıcı kullanıyorsanız korunmayacaksınız, bu yüzden DataPal tarayıcısı ile internete girdiğinizden emin olmalısınız. Phishing sitesine yönlendirildiğinizde, bu siteye gitmemeniz yönünde sizi uyaran bir DataPal uyarısı ile karşılaşacaksınız.


Online arama yaptığımda Mobil Güvenli Tarayıcı kulllandığımı nasıl anlarım?

Uygulama mağazasından DataPal Güvenli Mobil Tarayıcı Uygulamasını indirdiğinizde, size yazılıma kaydolmanız için DataPal üyelik numaranız ve doğum tarihiniz sorulacaktır. Yüklendiğinde cihazınızda Güvenli Mobil Tarayıcı Uygulamasını göreceksiniz. İnternette her arama yapmak istediğinizde Mobil Güvenli Tarayıcı Uygulamasına tıklamalısınız. Daha sonra güvenli bir şekilde tarama yaptığınızı gösteren uygulama simgesi tarayıcı penceresinde görünecektir.


Güvenli Mobil Tarayıcı hangi cep telefonları ve tabletlerde çalışır?

DataPal, en temel işletim sistemlerinde çalışmak üzere tasarlanmıştır - Android ve Apple IoS. -Mevcutta 5.0 ve üzeri iOS 10 ve üzeri sürümlerini desteklemektedir. Güvenli Mobil Tarayıcı , Blackberry ve Windows tabanlı telefonlarında çalışmaz. Cep telefonlarınız veya tabletlerinize en fazla üç adet Güvenli Mobil Tarayıcı yükleyebilirsiniz.


Güvenli Mobil Tarayıcı, kullanıcı tarafından yazılım kısıtlamaları kaldırılmış bir telefonda çalışır mı?

DataPal hem cihazınızı hem de verilerinizi korumak için tasarlanmış bir güvenlik ürünüdür. Yazılım kısıtlamaları kaldırılmış (jailbroken) Apple veya rootlanmış (rooted) Android mobil cihazınız varsa, güvenliğiniz çoktan tehdit altında olabilir. Bu nedenle Mobil Güvenli Tarayıcı yazılımı cihazınıza yüklenilse bile, sunduğu korumanın garantisi olmadığı için çalışmayacaktır. Ayrıca, yazılım kısıtlamaları kaldırılmış veya rootlanmış mobil telefonlarda, yazılımın yüklenmesinin ardından çalışmayı durduracaktır. DataPal telefonunuzun yazılım kısıtlamaları kaldırılmış veya rootlanmış olduğunu saptarsa size bir uyarı mesajı gösterecektir. İnternette kolayca bulabileceğiniz basit adımları takip ederek cihazınızı fabrika ayarlarına geri yükleyebilirsiniz.


Yazılım güncellemelerini nasıl alacağım?

iPhone için iTunes App Store'u veya Android için Play Store'u ziyaret ederek DataPal'ın Güvenli Mobil Tarayıcı güncellemelerini kontrol edebilirsiniz. Telefon ayarlarınıza bağlı olarak, güncellemenin bulunduğunu gösteren bir bildirim alacaksınız. Güvenli Mobil Tarayıcı yazılımının en son sürümünü almak için güncelle düğmesine basmanız yeterli.